Obsah fóra

Renault Megane

...raďme si navzájem a podělme se o zkušenosti!
Právě je čtv zář 21, 2017 2:34 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Výměna 'O' kroužků+čištení škrtící klapky 1,6 16V
PříspěvekNapsal: pát úno 06, 2009 10:30 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 13, 2007 12:27 am
Příspěvky: 116
Zdar renaulťáci,
můj problém začal s kolísáním otáček. Otáčkám se moc nechtělo držet volnoběh. Pořád to oscilovalo 1000-2500ot/min. Nejhorší to bylo v mrazech. Motoru dlouho trvalo než se ustálil na volnoběh. Po přečtení tohoto fóra to vypadalo buď na motorek volnoběhu nebo vymačkané kroužky u škrtící klapky. Rozhodl jsem se pro levnější variantu a na radu místních jsem zakoupil údajně speciální o kroužky přímo od Renaultu.
http://www.nahrejto.cz/files/i7t10wbxcoggiu72mii3.jpg
Jak jsem ale zjistil jsou to obyčejné o kroužky. Menší má průměr 4mm a vnitřní průměr 66mm; druhý má průměr 8 mm/ průměr 77mm. Stáli mě 400,- :roll:
Dále jsem koupil sprej na čištení klapek a karburátoru. Funguje perfektně.

Odpojil jsem konektory ze snímaču, cívky, odpojil lanko plynu, vytáhl filtr.
http://www.nahrejto.cz/files/ifrdqvddqdl1cxaktnib.jpg
Zde nastal problém,protože tam jsou torx šrouby. I když se to nemá, použil jsem klas. ořech číslo 10 a povolil sběrné potrubí. Následoval druhý problém. Ještě se musí povolit dva šrouby, samozřejmě torx. Tady jsem použil trochu násilí a pomocí síly jsem na torx naklepl klasický ořech č. 6. Podařilo se. Tyhle dva šrouby drží tělo vzduch. filtru. Samotnou klapku drží další dva šrouby 6hran. č.10, které jsou schované jakoby pod ní, u tělesa filtru. Přístup je tam jak k penězům :wink:
Následovalo čištění klapky a zrovna jsem očistil i čidlo teploty vzuchu a símač polohy škrtící klapky koupací metodou v benzínu.
http://www.nahrejto.cz/files/5oqw0ntk0wil0sp9a4ym.jpg
http://www.nahrejto.cz/files/7kfct4gvydmeh4iypbiw.jpg

Po pečlivém zkoumání všech částí jsem zjistil přisávání špinavého vzduchu mezi vývodkou z víka ventilů a tělesem filtr boxu. Já to měl omotané pouze nějakou páskou. Jde o to, že hliníková vývodka má průměr 15mm, kdežto v tělese fitru je průměr 23mm. Chtěl jsem zakoupit origo díl, jenže Renault ho samostatně neprodává jedině s celým tělesem filtru za 2800,- :roll:
http://www.nahrejto.cz/files/7p6sbc5vya8ru91oeqa0.jpg
Ta cena mě donutila vymyslet spolehlivé řešení. V mototechně jsem sehnal průchodku pro kabely. Za 3,- 8) :lol:
http://www.nahrejto.cz/files/shijd8mllmcapgqy788a.jpg
http://www.nahrejto.cz/files/fppfgrkuq5j6xlwp8u9s.jpg
Průchodku jsem vložil do tělesa fitru. Pasovala výborně. Vnitřní průměr jsem nožíkem zvětšil na průměr vhodné hadice, která se pak nasunula na hliníkovou vývodku. Nechal jsem ji v tělese filtru čouhat tak 4cm.
http://www.nahrejto.cz/files/8ns4963mvulxmd9d2gw5.jpg

Montáž je opačným postupem. Pokud se někdo dostal až do tohoto bodu, bezproblémů to vše poskládá zpět. Příruby před nasazením klapky jsem lehce mázl vazelínou, aby nové o kroužky pěkně zajeli. Při montáži jsem pouze vyměnil dva šrouby s torx hlavou za klasiku M6x100.
http://www.nahrejto.cz/files/hg200c23s11crr8ksxqy.jpg

Nakonec jen dodám, že při vkládání klapky s novými koužky byl poznat rozdíl v těsnosti nových kroužků. To potvrdila i zlušební jízda, kdy při otáčkách kolem 2500 jsem vyřadil a ručička otměru šla bez zhoupnutí krásně na standartních 750ot/min.

_________________
Megane 1,6 16V RXI; r.v. 2000




 


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát úno 06, 2009 11:08 pm 
Offline
Moderátor

Registrován: sob dub 23, 2005 6:27 am
Příspěvky: 5393
Uprav si velikost fotek nebo je vlož jako miniatury. :arrow: http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?p=14192

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát bře 20, 2009 10:45 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 13, 2007 12:27 am
Příspěvky: 116
to Admin: kde jse poděli mé fotky?

_________________
Megane 1,6 16V RXI; r.v. 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 21, 2009 6:22 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned říj 05, 2008 8:32 am
Příspěvky: 12
Bydliště: Na Hané
to ladiki
Na torx šrouby se dají koupit běžně šroubováky, to není problém.
to ladiki, Lada
Dejte sem prosím už konečně ty fotky, dík

_________________
Megane 1,6e RT, 66kW, 1996


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob bře 21, 2009 8:49 am 
Offline
Moderátor

Registrován: sob dub 23, 2005 6:27 am
Příspěvky: 5393
ladiki: Kam se poděli tvé fotky ? Nejspíš tam kde si je uložil.
Server byl nedostupný proto se fotky nezobrazovali.
Nebylo by lepší ukládat fotky na serioznější upload server :?: :idea:
linky jsem upravil viz :arrow: http://www.renault-megane.cz/viewtopic.php?t=1948

_________________
Obrázek


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 12, 2009 5:28 pm 
Offline

Registrován: úte zář 16, 2008 11:57 am
Příspěvky: 46
Zdravim. Tak jsem podle navodu procistil vzduchove sani, vsechno jsem dal zpet na sve misto. Predtim melo auto normalne tech +-700ot./min, ale zdalo se mi jestli to nenasava falesny vzduch tak proto jsem to rozdelal a vycistil. Pak jsem to nakopnul a auto ma cca 1100-1200ot./min a zadruhy to dela to, ze kdyz zarazuju vyssi rychlostni stupen tak po zmacknuti spojky otacky jeste trosku vyleti (trosku = o cca 200-300) a pak klesnou na tech puvodnich cca 1100-1200ot./min. Delal jsem se s tim docela dlouho a doufal jsem ze tim autu trochu prospeju a zda se mi ze moje prace byla uplne na ho*no a jeste to zacalo takhle blbnout. nemate nekdo poneti, v cem muze byt chyba? :?


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 12, 2009 6:00 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř dub 16, 2008 12:33 pm
Příspěvky: 197
Bydliště: Most
Pravděpodobně si nevyčistil krokový motůrek a ten zůstal otevřený trochu více....

_________________
Renault Scénic phase 2 -1,6 16V ,rv.99
LPG sekvenční Stag 300


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte kvě 12, 2009 6:28 pm 
Offline

Registrován: úte zář 16, 2008 11:57 am
Příspěvky: 46
NO na ten jsem ani nesahl... Mel jsem za to, ze kdyz to predtim fungovalo, tak to bude fungovat i po zakroku... Dnes uz na to kaslu - zkusim zitra vycistit...


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: O kroužky,těsnění....
PříspěvekNapsal: ned čer 07, 2009 7:22 pm 
Offline

Registrován: sob kvě 02, 2009 11:03 am
Příspěvky: 80
Bydliště: Holice,Pardubický kraj
Ahojda...
Tak se pomalu chystám na výměnu zde popsaných O kroužků...
Po kroužkách jsem pátral v renaultu Pardubice-dražkovice,cena mě nepřekvapila....210kč a 218kč.
Bylo mi ale zděleno,že při této opravě je potřeba vyměnit i sadu těsnících kroužků mezi plastovým sáním a hlavou,jsou tam 4.....ta cena...jeden kroužek 147kč.
Pár kroužků na sání a už je to přes 1000kč...

Dají se sehnat někde levněji???Víťa


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv čer 11, 2009 9:10 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob říj 13, 2007 12:27 am
Příspěvky: 116
vita28/ ty se měnit nemusí. Nejsou gumové, ale jakoby plastové. Spolehlivě dosedaly i po 120 tkm.

_________________
Megane 1,6 16V RXI; r.v. 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob čer 13, 2009 3:03 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 22, 2007 7:06 am
Příspěvky: 884
Bydliště: Poblíž PV
Kruci, dneska jsem čistil ten krokovej motorek...dal jsem ho zpátky a motor po nastartování nedrží volnoběh...pokud mu nepomáhám plynem, tak zdechne :/ navíc to i na ten plyn reaguje se zpožděním...a to jsem tu "věc" jen opucoval suchým hadříkem :/ asi si zajdu někam do lesa a hlasitě si zanadávám...

_________________
Renault Mégane 1.6 16V 79kw 2002 Expression


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob čer 13, 2009 7:34 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: stř dub 16, 2008 12:33 pm
Příspěvky: 197
Bydliště: Most
Mě po namontování taky nedržel.Radí se tu několikrát zapnout a vypnout zapalování,prej si to najde správnou polohu.
Já sem řešil radikálnější způsob,nastartoval a pořádně to projel.Pak už to drželo normálně.

_________________
Renault Scénic phase 2 -1,6 16V ,rv.99
LPG sekvenční Stag 300




 


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob čer 13, 2009 7:55 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 22, 2007 7:06 am
Příspěvky: 884
Bydliště: Poblíž PV
Xfantasy: děkuju za tip, vyzkouším...momentálně mám obavy, že je po něm :/ ale nevím, proč tak najednou, jen jsem ho očistil...

EDIT: nic...pětkrát jsem zapnul zapalování, po šestý zkusil nastartovat a volnoběh to nedrží...strašně se to rozklepalo, osvětlení zakolísalo a od zdechnutí jsem to taktak zachránil plynem...

_________________
Renault Mégane 1.6 16V 79kw 2002 Expression


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned čer 14, 2009 11:25 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 22, 2007 7:06 am
Příspěvky: 884
Bydliště: Poblíž PV
Motorek na zapnutí zapalování reaguje...ale nevím, jestli správně :) malinko (asi o dva milimetry) ten "trn" zajede dovnitř, po vypnutí zapalování po cca deseti sekundách zavibruje a vrátí se do původní polohy...na tom trnu je ještě kovová trubička na pružince, která se dá odsunout směrem dovnitř (do motorku) a je vidět hřídelka toho trnu...

Každopádně jsem dosud nezjistil, kde je krpa...hadička se nezdá být prasklá :/

EDIT: Složil jsem to znovu (jen se vzduchovým filtrem, bez hadice a boxu), a po nastartování to aspoň mělo snahu udržet kolísavý otáčky mezi 500 a 750 a taktak nezdechnout...po namontování sání opět nedrží zdechá...

Může dát někdo tipa, co by to mohlo způsobovat?

_________________
Renault Mégane 1.6 16V 79kw 2002 Expression


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned čer 14, 2009 4:36 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte kvě 22, 2007 7:06 am
Příspěvky: 884
Bydliště: Poblíž PV
Další poznatek - motor teď drží takovej jakžtakž volnoběh pod 750 otáček, ikdyž hlavně po přidání plynu to spadne o kousek níž a zatřepe se...po odpojení krokovýho motorku za chodu se vůbec nic nestane, naopak po jeho zapojení klesnou otáčky a motor je na pár sekund blízko zdechnutí :/

EDIT (vím, už zase): vypadá to, že se to nějak ustálilo, autu jsem dal docela záhul...uvidím jak to bude zítra ;)

_________________
Renault Mégane 1.6 16V 79kw 2002 Expression


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 28 ]  Přejít na stránku 1, 2  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Hledáte jiný web? Zkuste: Ford Galaxy Forum * Originální dárek * DoKapsy.cz * Naše Ryby * Vyzkoušené babské rady * Blesková půjčka před výplatou * Live Webkamery z Chorvatska * Vinný pavouk * Hudební videoklipy * Na květiny nejen do zahrady
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz