Obsah fóra

Renault Megane

...raďme si navzájem a podělme se o zkušenosti!
Právě je ned zář 24, 2017 9:36 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: Re: hlava
PříspěvekNapsal: ned zář 21, 2008 7:32 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: pát črc 18, 2008 10:15 pm
Příspěvky: 21
Bydliště: Veverská Bítýška
Filip-megane97
No mě se stalo přesně to samý! Ale vačku jsem po asi 1h. po malích kouscích rozhejbal. Å lo to blbě, ale povedlo se. Bylo to ložisko hned u rozvodů, asi sem moc napnul řemen, a ten tah řemene k jedný straně ližiska nedokázal olej promazat. Dělal jsem to tak, že sem vyšrouboval průtokáč a stříkal sem tam VDčko a po malích kouscích sem s tím hejbal tam a zpět až to šlo otočit dokola (hrozná práca, a ještě sem u toho byl nas....j že se to vůbec stalo. Místo ježdění další oprava!) Řemen sem potom napnul míň a auto jezdilo. No ať Ti to dobře dopadne!=D> =D> =D> Kamil




 


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: hlava
PříspěvekNapsal: úte zář 23, 2008 7:48 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 13, 2006 8:47 am
Příspěvky: 470
Bydliště: Ostrava
No smůla nade vše, vačku jsem rozhýbal ale pravděpodobně se ohly ventily protože když jsem sundal vahadla a přiložil nožové pravítko nahoru na ventily tak výfukové jsou ve stejné rovině ale na sacích se to houpe tak 0,5mm
Je to pech a to pech a to narazilo jen na volnoběch... palice znova dolů a nové ventily.

Takže rada... ať neuděláte stejnou chybu jako já...

Při monáži vačky nestačí jen namazat olejem ale pořádně tu vačku utopit v oleji tak samo i domky a pozor na velké napnutí rozvodáku!

Jo a jak se to zadřelo ta vačka tak to narazilo proto že se střihlo pero na rozvodovém kole tak jsem na vrakáči za 500kč kopil jiné neměli sice z megana ale po srovnání a proměření je stejné i z clia 1,2 8v Má jen jinak paprsky ale to je fuk.

No nic chybama se člověk učí ted uz to budu mít rychhleji ale peněženka trpí... místo dovolené na kutnohorsku bude generálka hlavy :cry:

_________________
MeganZdar

Megane 1,6 8v RXE (htch.) Laguna 1,8 16v expression (lift.)


Naposledy upravil Filip-megane97 dne pát zář 26, 2008 6:51 am, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: hlava
PříspěvekNapsal: úte zář 23, 2008 6:20 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 13, 2006 8:47 am
Příspěvky: 470
Bydliště: Ostrava
No hlava šla teda podruhe dolu, už jsem to měl docela rychleji 8)
Ventily byly samozřejmě ohlé, sací total a výfukové o 0,11mm na průměru na zítra mám objednané nové, komplet sada za 1640kč :(
vše mám zdokumentováno tak to jak mile budu se vším hotov hodím sem foto....

_________________
MeganZdar

Megane 1,6 8v RXE (htch.) Laguna 1,8 16v expression (lift.)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: hlava
PříspěvekNapsal: čtv zář 25, 2008 9:58 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 13, 2006 8:47 am
Příspěvky: 470
Bydliště: Ostrava
Hurá auto uz jede.... :)
mám tedy nové ventily a jak jsem je kupoval tak za 100kč mi protáhi ten přidřený domek od vačky a zabrousil nové ventily do sedel na počkání... moooc díky. ještě pár šroubků a krytů a je to zas původní ale spočítáno mě to vyšlo na 7000 kč +- no a asi 46 hodin práce jak jsem dpodruhé nasazoval hlavu tak jsem to dotáhl ještě víc než říká literatura. ted jezdím opatrně, počkám až si to všechno sedne a pak znova seřídím ventily nechal jsem radči větší vůli sic to cvaka i za tepla ale na sání jsem dal 0,15 a na výfuk 0,27. Jsem štastný.... že to frčí... můžu mamce vrátit r19 jen jsem jezdil dva dny do práce jen na baterku (nedobíjí).

_________________
MeganZdar

Megane 1,6 8v RXE (htch.) Laguna 1,8 16v expression (lift.)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát zář 26, 2008 6:38 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 13, 2006 8:47 am
Příspěvky: 470
Bydliště: Ostrava
Prasklé těsní
Obrázek
Jedoduché udělátko na stahování ventilů
ObrázekObrázek
Frézování hlavy
ObrázekObrázek
Na hlavě byly nerovnosti do 0,03mm před frézováním
Obrázek
Ventil byl křivý o 0,11mm oproti nule je to výfukový, sací byly uplně total
ObrázekObrázek
Křivé sací ventily
ObrázekObrázek
Obrázek
Zkouška hlavy na těsnost
ObrázekObrázek
Takže auto už je ok ale nehoním to zatím jen do 3000ot/min občas 4000 ještě vyměnit olej a znova seřídím ventily protože byly nové tak s tím najezdím tak 300km a pak to zas pošteluju a uvidím jaká to bude pila...
i tak je to ale znát to snížení hlavy udělalo svoje no a nové ventily řekl bych že je to asi tak: když to bubláte na 4ku po městě a dáte plyn tak to prostě lépe zrychluje od spoda...
už se těším až to protáhnu do 5500ot/min jak to pojede...

_________________
MeganZdar

Megane 1,6 8v RXE (htch.) Laguna 1,8 16v expression (lift.)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pát zář 26, 2008 11:05 pm 
Offline

Registrován: úte kvě 08, 2007 9:06 pm
Příspěvky: 85
Bydliště: Praha
To sis hrabnul. Diky za fotky.

_________________
Megane hatch., 1.6e 66kW, 08/1998


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv led 15, 2009 7:20 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv lis 08, 2007 8:02 pm
Příspěvky: 86
Bydliště: čechočovice
kvůli zalomeným žhavičům asi budu muset sundat hlavu tak stoho mám strach jak se pomele z motorem tak už to nebude chodit dobře no nevím ale mám takový dojem že se to pak bude srát často má někdo zkušenost

_________________
scenic 1.9 DCI 2002 modrá metla
peugeot 1.4 HDI 2002 světle modrá


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte čer 09, 2009 1:08 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob kvě 13, 2006 8:47 am
Příspěvky: 470
Bydliště: Ostrava
včera jsem seřizoval ventily poprvé od generáklky hlavy cca 5000km
a zděsil jsem se.... největší vůle byla na výfukovém a to 0,58.... masakr.
Dělal jsem to hodinkama a je to sic zdlouhavé ale o to přesnější....
Rozdíl byl znát hned po nastarování....

_________________
MeganZdar

Megane 1,6 8v RXE (htch.) Laguna 1,8 16v expression (lift.)


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: a
PříspěvekNapsal: stř čer 10, 2009 8:08 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 02, 2005 7:24 am
Příspěvky: 1716
0,58 to už si měl diesel? :lol:

na hodinky je to velice přesné až laboratorní.

_________________
auto kteremu zapoměli přibalit mechanika + náhradní díly


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vymena tesneni pod hlavou
PříspěvekNapsal: pát bře 19, 2010 8:40 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned kvě 15, 2005 6:00 pm
Příspěvky: 48
Bydliště: Frýdek Místek
Ahoj,
Díky skvělému popisu od David – Plzen, ( velké díky ), jsem se rozhodl vyměnit si těsnění sám. Vše kromě rozvodového řemen klaplo jak má. Trvalo mi to 30 hodin čistého času.Tady několik postřehů:

- Díky špatnému přístupu k hadici na chladiči, jsem nemrznoucí směs odčerpal malým čerpadlem na vrtačce. ( používám to na doplňování solárního systému. Koupil jsem ho v modré labuti za 160 Kč.) Odčerpal jsem nádobku, pak jsem opatrně rozpojil hadici na termostatu, udělal jsem tam malou škvírku a tam zastrčil hadici s čerpadla. Doporučuji dělat ve dvou. Kapalina skoro neutekla.

- díky velkým škrábancům na hlavě s pozice těsnění, jsem musel hlavu nechat sfrézovat .Díky fa ve Vítkovicích mi jí zfrezovali na počkání. Stáhli to 0,6mm. Dle vyjádření pracovníků, se hlava musí frézovat po každém sundání. Hlinkova hlava se vždy prohne o nějakou desetinu – při povolování, rozdílné dotažení šroubů, nerovnoměrná šířka těsnění atd. Stoji to 350 Kč, než by to mělo podfukovat, tak to stojí za to.

- Vždy zabrousit ventily !!! Byla to hrůza, když jsem je vytáhl ven. Ventily jsem brousil 3,5 hodiny. Ještě teď mám mozol na prstě. Když už je hlava venku, tak zabrousit !!!! Ventily jsem sundal pomoci stolařské svěrky a trubky, do které jsem vybrousil otvory s obou stran. Ventil jsem podložil kouskem dřívka, ať nejde kov na kov. Å lo to raz dva. Sací ventily se seřizují u LG 0,15 mm. Je to napsané v manuálu pro orig. Megane na LPG.

- Guféra na ventilech se mění vždy po sundání ventilu.Guféra NASAZOVAT až po nasazení ventilu a použít nasazovací čepičku, která je součásti nových gufér. Okraje ventilu jsou dost ostré, můžou prořezat gufero. Samozřejmě jsem to udělal obráceně. Pro klid duše, jsem koupil nové ( 140 kč ) a dělal už to správně.

- Rozvodový řemen jsem koupil GATES. Po ujetí 500km jsem kontroloval napnutí – byl dost volný. Na kladce se to nemohlo povolit, tak že se vytáhl. Už mám koupený nový Contitech, ten jsem tam měl. Nebudu pořád kontrolovat a seřizovat řemen !!!!
Toť vše.

_________________
Renault megane I, r.v. 1998, 1,6/55KW - LPG


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vymena tesneni pod hlavou
PříspěvekNapsal: stř čer 09, 2010 10:43 pm 
Offline

Registrován: pon čer 23, 2008 9:20 pm
Příspěvky: 8
Bydliště: Žilina
Zdravim. Potrebujem poradit do ktorej strany sa vysuva vackovy hriadel. Ide na stranu od rozvodov alebo ku nadrzke chlad. kvapaliny.Megan zacal strasne klepat tak som zhodil vrchny dekel a co nevidim. Srob 1 a 2 na hriadeli vahadiel boli povolene teda presnejsie vytrhnute zavity na hlave v smere od rozvodov. Teraz to mam otvorene a potrebujem spravit ten zavit rep. sadou M8x1 ale pokil tam bude vacka tak to nespravim. Preto potrebujem vediet kam sa vysuva lebo ak na stranu rozvodov tak tam ju nevysuniem kvoli blatniku. Dakujem.

_________________
Renault megane 1,6e 66kW r.v.98 , zelena metla


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vymena tesneni pod hlavou
PříspěvekNapsal: pát čer 11, 2010 7:37 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 16, 2005 7:41 pm
Příspěvky: 814
Bydliště: Kutná Hora
k rozvodum

_________________
Renault Megane hatch 1,6l 55kW 1997 Vlastním renault clip diagnostiku. Kdo by ste chtěl diagnostikovat auto staci napsat nebo zavolat. Caslav, Kutná Hora. 774 pak 943 a nakonec 881




 


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vymena tesneni pod hlavou
PříspěvekNapsal: ned zář 05, 2010 9:57 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 15, 2010 5:54 pm
Příspěvky: 60
Bydliště: Přerov/Bezuchov
ahoj všem..právě měním hlavu a rozvody..
z knihy "jak na to" něco vím ale nevím jak sundat ten mezikus na ozubenem kolečku kliky/to spodní/..
ty dvě další drážkované kolečka jsme sundal bez problemů..ale zůstal mi ten mezikus a nevím jak ho sundat..jestli tam je jen naražený nebo jak tam vlastně drží.. potřebuji nandat správně rozvodový řemen dle značek ale bez te spodni to pujde asi těžko..děkuji za rady...
potřeboval bych aby mi zustaklo jen tohle na obrazku:
Obrázek

_________________
Renault Megane Scenic 1,6e 66kw 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vymena tesneni pod hlavou
PříspěvekNapsal: ned zář 12, 2010 4:54 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv črc 15, 2010 5:54 pm
Příspěvky: 60
Bydliště: Přerov/Bezuchov
tak dneska jsme dal konečně motor dohromady a světe div se!! funguje..
akorát budu muset dát nové těsnění ke svodům..nějak to tam "prdí"...
doufám že tuhle rádoby operaci nebudu muset podstupovat ještě někdy znovu :)

_________________
Renault Megane Scenic 1,6e 66kw 1997


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: vymena tesneni pod hlavou
PříspěvekNapsal: stř zář 15, 2010 6:08 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv dub 05, 2007 12:20 pm
Příspěvky: 127
Ahoj Meganisti, když mám sundanou hlavu tak můžu pootočit vačkou neno klikou a nic se nestane, že? Jen je musím před vrácením hlavy dát zase do původní polohy?

_________________
Renault Megane Classic 1.6e 66kW r.v.97


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 55 ]  Přejít na stránku Předchozí  1, 2, 3, 4  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  
cron


Hledáte jiný web? Zkuste: Ford Galaxy Forum * Originální dárek * DoKapsy.cz * Naše Ryby * Vyzkoušené babské rady * Blesková půjčka před výplatou * Live Webkamery z Chorvatska * Vinný pavouk * Hudební videoklipy * Na květiny nejen do zahrady
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz