Obsah fóra

Renault Megane

...raďme si navzájem a podělme se o zkušenosti!
Právě je úte zář 26, 2017 7:10 pm

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: torzní tyč pro megane classic
PříspěvekNapsal: čtv čer 09, 2016 6:41 pm 
Offline

Registrován: pát úno 05, 2010 1:24 pm
Příspěvky: 5
Obrázek

Obrázek

J - 713 mm
Z - 313 mm
výška kufru 1026 mm


1. Změřit výšku kufru od země
2. Dopočítat rozdíl do výšky 1026 mm ( 102,6 cm )
3. S tímto rozdílem ( + cca 1 až 2 cm ) počítat pro přesazení torsní tyče )


4. Pokud auto máte na zvedáku, nejprve si povolte tlumiče od karoserie a potom si změřte míru od okraje nejvyššího bodu blatníku
k např. ke středu náboje kola, nebo na spodní nebo horní kraj bubnu. Tuto míru si zapište (například vám vyjde 54 cm)
5. Pro přesazení se musí přistupovat s tím, zda: a.) pouze přesazujete
b.) Dáváte nové torzní tyče / prakticky je to stejné jako když pouze přesazujete,
ale staré musíte povytáhnout ven z tisícihranů/
c.) Pokud jste museli měnit i silntbloky, které spojují krátké rameno s nápravou.
Pokud dáváte i nové silentbloky, musíte myslet na to, že není jedno v jakém
úhlu k sobě dáte kr. rameno a nápravu. Mělo by to být přibližně ve stejném
úhlu k sobě, a to v poloze vysunuté přední torzní tyče a uvolněný tlumič (aspoň
v horním uložení). Tím dáte silentbloku přirozenou polohu.

5. Pokud máte auto na zvedáku a připravenou nápravu ( nasunuté obě torzní tyče mimo tisícihrany, odpojený tlumič, dobré
silentbloky ) ZA PŘISPĚNÍ NĚJAKÉ POMOCI snížit náboj o ten rozdíl z bodu 3 a zkoušet zasouvat torzní tyč do tisícihranů.
POZOR !!! Tyč tam musí jít zasunout volně, bez násilí a bez poklepání. Protože konstrukce torzní týč přední pro tento mode
čtyřtorzní nápravy je taková - 27 venku a 26 zubů uprostřed. Zuby jsou proti sobě excentricky a každé pootočení znamená jiná
výška vozu. To je ale myšleno v celkovém výsledku. Tím , že si snížíte nápravu o kolik chcete a pak najdete polohu zubů
k zasunutí, tím vám ta míra zůstane

6. Pokud na obou stranách nastavíte stejné míry náboje kola od okraje blatníku - zejména o ten požadovaný rozdíl navýšení
zadní části vozu, volně zasunete torzní tyče, máte vyhráno.

7. Upřesnění “fám” o torzní tyči. Přesazováním torzní tyče nedochází k jejímu zkrouceni a předpružení pokaždé v jiném napnutí,
v přímé úměře nastavení výšky vozu, jak se někteří domnívají.
Napnutí torzní tyče je pořád stejné, jestli si nastavíte výšku 3 , 5 , 7 a nebo 10 cm. I výsledné posazení vozu na zem, nijak
jinak torzní tyč nenapne. Pokaždé je to stejně, působí na ně jen váha zadní části vozu. Jinak je to pořád stejné, ať máte zadek
vozu zvedlý o tolik, nebo o tolik.
Až po zednutí vozu na zem, dojde k tomu zkroucení torzní tyče, takže sami vidíte, že je to jen tou vahou vozu. A při nákladu
se samozřejmě tyč kroutí. Potom jen záleží na výrobci té torzní tyč, kolik vydrží zátěž. Ale měla by vydržet klasiku. K prasknutí
dochází “díky” zrezivění a nejvíce v té vnější části tisícihranu, kde je uprostřed montážní díra se závitem asi do hloubky
5 cm a tím je v tomto místě torzní tyč zeslabena.


Tento postup se vztahuje na model Megane classik s 4 torzní tyči a je to popsané pro přední levou a pravou torzní tyč. Myslím si ale, že princip
nastavení torzní tyče, je u těchto vozů, ač jiných modelů, pořád stejný. Zkrátka nastavíte si polohu náboje vůči malému ramenu (to je to rameno,
které je přiděláno ke karoserii ) a pak jen volným stylem zasunete torzní tyče.

Můj příklad na mém voze: před přesazením jsem měl nejvyšší bod zadní části kufru o země 96 cm. Potřeboval jsem tedy zvednout o 6,5 cm.
Odpojil jsem tlumiče, povytáhl torzní tyč (jak je vyndat, pokud jsou staré a nejdou, to je jiná kapitola). Vzdálenost od okraje blatníku ke spodní části
bubnu mi ukazovala 54 cm. Pomocník mi náboj přidržel na míru 62 cm a já hledal polohu volného zasunutí tyče do tisícihranů. Volně jsem torzku zasunul
a výsledná míra byla 61 cm. To stejné jsem udělal na druhé straně. Vše smontoval do původního stavu - tlumiče, kola a posadil auto na zem. Výsledek -
horní okraj kufru od země 103 cm.

Kdo se do toho pustíte, hodně zdaru. Torzní tyče jsem koupil u firmy Almix ( 1 ks 1.150,- Kč ) silentbloky stojí do 500,-/ ks




 


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvek: 1 ] 




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 4 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Hledáte jiný web? Zkuste: Ford Galaxy Forum * Originální dárek * DoKapsy.cz * Naše Ryby * Vyzkoušené babské rady * Blesková půjčka před výplatou * Live Webkamery z Chorvatska * Vinný pavouk * Hudební videoklipy * Na květiny nejen do zahrady
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz