Obsah fóra

Renault Megane

...raďme si navzájem a podělme se o zkušenosti!
Právě je ned lis 19, 2017 5:52 am

Všechny časy jsou v UTC + 1 hodina





Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další

Autor Zpráva
 Předmět příspěvku: krokovy motorek
PříspěvekNapsal: stř pro 13, 2006 5:26 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 02, 2005 7:24 am
Příspěvky: 1716
po krokovem moturku jdete jako prvnim jestli se vam začnou houpat otačky nebo ma zvlastni chod motor i klepot už jsem poznal u znameho
puvodne jsem myslel že motor už je za zenitem.
proč nepouživat zadne nasili?
protoze se jedna o šnekový převod.
mazaci tuk časem vyschne a chovase podobne jako ztvrdle mydlo.
po nastrikani např.WD 40 se tuk rozpusti, ale je to dočasne řešeni.
protože tuk už vydřel plastove soukolí a dochazi k nepřesnemu nastaveni
delky kužele ku otvoru.
vysledek je rychle kolisani otaček,protože se snaži ridici jednotka dohnat vule v moturku.

Obrázek

Obrázek

Obrázek


Řízení volnoběžných otáček
Rovnováha mezi točivým momentem odevzdávaným motorem a zatížením motoru při volnoběhu, jejímž výsledkem jsou konstantní otáčky, [e dosažena řízením volnoběžných otáček. Rízení volnoběžných otáček se uskutečňuje změnou natočení škrtící klapky a okamžiku zážehu. U systému nelze seňzovat nebo nastavovat volnoběžné otáčky ani složení směsi. Celkové zatížení motoru při volnoběhu se skládá z různých vlivů, mezi které patří především třecí síly a momenty klikové hřídele, ovládání ventilů a přídavných agregátů (např. čerpadlo chladící kapaliny). Tyto „interní" vlivyjsou silně závislé na teplotě motoru a podléhají rovněž pomalým změnám během životnosti motoru. K nim dále přistupují „externí" vlivy, které se projevují většinou při zapnutí některého elektrického spotřebiče. Tyto externí vlivy velmi kolísají díky zapínání a vypínání spotřebičů. Aby mohly být volnoběžné otáčky regulovány, potřebuje řídící jednotka kromě signálu snímače otáček iníormaci o úhlu škrtící klapky, teplotě a otáčkách motoru. Se změnou přiváděného množstvívzduchu při řízení volnoběhu se provádí zároveň změna okamžiku zážehu. Pomocí přesného okamžiku zážehu v závislosti na otáčkách lze docílit s klesajícími otáčkami zvyšujícího se točivého momentu (dřívější okamžik zážehu nebo též menší předstih).

Nastavovač škrtící klapky
Úlohou nastavovače škrtící klapky je udržet volnoběžné otáčkyv předepsaném rozmezíza všech provozních podmínek u studeného i zahřátého motoru. K jeho aktivaci dochází při sepnutém volnoběžném kontaktu. Řídící signál pro nastavovačje určen na základě vypočítané a potenciometrem hlášené skutečné polohy škrtící klapky. Stejnosměrný motorek nastavovače ovládá přes šnek a šnekové kolo nastavovacítyč, která pohybuje ramenem spojeným s hřídelíškrtící klapky. Při vyjíždění tyče dochází k otevírání škrtící klapky, přepólováním tyč zajíždí a škrtící ktapka se zavírá. V nastavovači je mtegrován spínací kontakt, který se sepne při dosednutí nastavovacítyče na rameno hřídele škrtící klapky. Tím je řídící jednotce nahlášen provozní stav volnoběh

_________________
auto kteremu zapoměli přibalit mechanika + náhradní díly




 


Naposledy upravil David - Plzen dne ned led 21, 2007 8:01 am, celkově upraveno 2

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: krokovy motorek
PříspěvekNapsal: čtv pro 14, 2006 6:58 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: čtv říj 19, 2006 6:12 pm
Příspěvky: 49
kde to je? a k čemu?

_________________
Renault Megane 1996,


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: krokovy motorek
PříspěvekNapsal: čtv pro 14, 2006 10:11 pm 
Offline
Moderátor

Registrován: sob dub 23, 2005 6:27 am
Příspěvky: 5393
oto38 píše:
kde to je? a k čemu?
Nad obrázkama máš odpověd'. :wink:


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: a
PříspěvekNapsal: stř led 24, 2007 6:20 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 02, 2005 7:24 am
Příspěvky: 1716
jak pracuje krokovy moturek

http://www.elektrorevue.cz/clanky/05043/#kapitola2.1

_________________
auto kteremu zapoměli přibalit mechanika + náhradní díly


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: a
PříspěvekNapsal: čtv led 25, 2007 11:23 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2005 8:37 pm
Příspěvky: 546
Bydliště: Chomutov
David - Plzen píše:


jak se to chlapi rozdelavá díky abych to mohl vyčistit i vevnitr

_________________
Renault Mégane 1,6i/ 55kW, 1996
Renault Megane Scenic 1,9dti/ 72kw 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: jak se to chlapi rozdelavá díky abych to mohl vyčistit i vev
PříspěvekNapsal: čtv led 25, 2007 12:00 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 02, 2005 7:24 am
Příspěvky: 1716
odvrtas a znova z kolikujes

_________________
auto kteremu zapoměli přibalit mechanika + náhradní díly


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: Re: jak se to chlapi rozdelavá díky abych to mohl vyčistit i
PříspěvekNapsal: pát led 26, 2007 5:25 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: ned čer 12, 2005 8:37 pm
Příspěvky: 546
Bydliště: Chomutov
David - Plzen píše:
odvrtas a znova z kolikujes



díky ale moc pracny to bylo tak jsem to jen prostříkal jak jsi radil

_________________
Renault Mégane 1,6i/ 55kW, 1996
Renault Megane Scenic 1,9dti/ 72kw 2000


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku: díky ale moc pracny to bylo tak jsem to jen prostříkal jak j
PříspěvekNapsal: sob led 27, 2007 11:23 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: úte srp 02, 2005 7:24 am
Příspěvky: 1716
ono je to nejlepsi co muzes udelat vycistit benzinem, vysusit a prolit WD 40 zbytek vycaknout na zem.
novy snek stejne neudelas
ja jsem chtel jen vedet co tam je a jak vydis skoro nic.

_________________
auto kteremu zapoměli přibalit mechanika + náhradní díly


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon úno 19, 2007 10:33 am 
Offline

Registrován: úte led 23, 2007 2:11 pm
Příspěvky: 20
Bydliště: Praha
Zdravím, prosím o radu. Kde se nachází krokový motorek, mám megana 1,4 96´ . Před tím jsem měl kadeta a ten ho měl krásně přístupný z pravé strany. Koukal jsem na to jen zběžně, ale nikde jsem ho neviděl. Pokud by měl někdo fotku s umístěním, bylo by to ůplně super.

A ještě dotaz, u kadeta se dal celý rozebrat ten šnek se dal postupnym vykláním vysunout a komplet vyčistit, jde to i u megana??

Díky za odpo


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: pon úno 19, 2007 6:31 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 23, 2005 5:02 pm
Příspěvky: 310
Bydliště: Tišnov
Na 1,4e není krokový motor, ale mikromotor (asi normální malý motorek), který je umístěn na tělese škrtící klapky pod vzduchovým filtrem spolu se vstřikovacím ventilem, snímačem teploty a regulátorem tlaku paliva. Motorek asi ovládá přímo otevírání škrtící klapky. Měl by být zepředu a konektor je k němu připojen zboku. Zepředu je ještě konektor vstřikovacího ventilu a snímače teploty, zalomený, pod ním je rovný konektor motorku.

_________________
Megane 1,4 Tce r.v. 2012 [img]http://images.spritmonitor.de/497214_5.png[/img]
Megane 1.6e 66kW r.v.1997 [img]http://images.spritmonitor.de/160119_5.png[/img]


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: úte úno 20, 2007 8:32 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob dub 23, 2005 5:02 pm
Příspěvky: 310
Bydliště: Tišnov
Tady je fotka, sice z R19, ale myslím, že je to stejné.

Obrázek

_________________
Megane 1,4 Tce r.v. 2012 [img]http://images.spritmonitor.de/497214_5.png[/img]
Megane 1.6e 66kW r.v.1997 [img]http://images.spritmonitor.de/160119_5.png[/img]


Naposledy upravil Radek H dne stř lis 28, 2007 8:33 pm, celkově upraveno 1

Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: stř kvě 16, 2007 7:58 am 
Offline

Registrován: pon kvě 14, 2007 10:10 pm
Příspěvky: 5
Bydliště: Praha
A prosím, kde najdu krokový motorek u Megana motor 2,0 (8v). nějak pořád řeším otázku nepravidelného chodu otáček volnoběhu. Díky




 


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: čtv kvě 17, 2007 2:57 pm 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob bře 17, 2007 10:29 am
Příspěvky: 14
Měl jsem s tím taky problémy.Mám stejný motor jak ty.Nakonec to byla volnoběžná klapka.Jestli ho budeš shánět ,tak mám jeden funkční doma.
Vypadá to asi tak: http://www.megane-coupe.cz/index.php?op ... 17&catid=5


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: sob kvě 19, 2007 8:43 pm 
Offline

Registrován: pon kvě 14, 2007 10:10 pm
Příspěvky: 5
Bydliště: Praha
To Tomaso: Díky moc, zítra zkusím vyčistit škrtící klapku a ten krokový motorek ... a pokud to nepomůže, tak bych asi postupoval k tomu volnoběžnému ventilu. Jaká by byla odhadem cena ???


Nahoru
 Profil  
 
 Předmět příspěvku:
PříspěvekNapsal: ned kvě 20, 2007 7:38 am 
Offline
Uživatelský avatar

Registrován: sob bře 17, 2007 10:29 am
Příspěvky: 14
Ten volnoběžný ventil je krokový motorek.Prodává se to pod tímhle názvem.Cena by byla max. do 1000.Jestli ho budeš potřebovat ,tak se určitě nějak dohodnem.


Nahoru
 Profil  
 
Zobrazit příspěvky za předchozí:  Seřadit podle  
Odeslat nové téma Odpovědět na téma  [ Příspěvků: 57 ]  Přejít na stránku 1, 2, 3, 4  Další




Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 návštevníků


Nemůžete zakládat nová témata v tomto fóru
Nemůžete odpovídat v tomto fóru
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru

Hledat:
Přejít na:  


Hledáte jiný web? Zkuste: Ford Galaxy Forum * Originální dárek * DoKapsy.cz * Naše Ryby * Vyzkoušené babské rady * Blesková půjčka před výplatou * Live Webkamery z Chorvatska * Vinný pavouk * Hudební videoklipy * Na květiny nejen do zahrady
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
Český překlad – phpBB.cz